PROMETNI ODGOJ U VRTIĆU

Tijekom ožujka i travnja provodili smo prometni odgoj u vrtiću, u okviru Međunarodnog programa odgoja i obrazovanja za okoliš, za djecu vrtićkih odgojnih skupina, u suradnji s kineziologinjom vrtića. U polivalentnim dvoranama vrtića slagali smo prometne poligone na kojima su djeca imala priliku isprobavati različite situacije u prometu, razvijajući prvenstveno samozaštitna ponašanja.
Djeca su bila podijeljena u dvije skupine ljudi u prometu - vozači i pješaci. 
Vozači su razvijala sljedeće vještine i stjecala spoznaje o tome kako:
  • voziti kada imamo semafor -  značenje svake boje zasebno, kada treba stati, a kada krenuti
  • što činiti  kada je pješak u blizini 
  • se ponašati u odnosu na druge vozače  prometu
  • koju zaštitnu opremu trebamo nositi u prometu
   
 
Podsjetili smo se da kada se  vozimo u autu, trebamo vezati zaštitnim pojasem, no gotovo polovica djece koja su sudjelovala u aktivnostima se izjasnilo da se ne vežu zaštitnim pojasom dok se voze u autu, što nam je poticaj za podsjećanje na važnost zaštitnog pojasa.

Pješaci su razvijali nove spoznaje o tome:
 
  • kako prijeći cestu uz pomoć semafora - što znače boje crvena, žuta i zelena?
  • kako prijeći cestu kada nema semafora - pogledati lijevo - desno, prijeći preko zebre
  • što znače pojedini prometni znakovi?

  



    

Djeca su imala priliku isprobati obje uloge - i ulogu pješaka i ulogu vozača u prometu.
 
Cilj aktivnosti u okviru prometnog odgoja je prvenstveno razvijanje samozaštite i samozaštitnih ponašanja, koje je osobito važno za djecu koja uskoro kreću u prvi razred osnovne škole. Nove spoznaje koje su djeca dobila odgojitelji će uvježbavati u svim životnim situacijama, a osobito u šetnji naseljem. Predlažemo roditeljima da i oni potiču i prakticiraju samozaštitna ponašanja kod djece, jer će na taj način dijete vrlo brzo usvojiti vještine i sposobnosti sigurnog ponašanja u prometu.
 
 
 

Ispiši stranicu