SLIČNOSTI I RAZLIČITOSTI - ODGOJNA SKUPINA "MEDVJEDIĆI"

U sklopu akcijskog istraživanja “Unapređivanje kvalitete inkluzije kroz razvoj vršnjačke tolerancije i empatije”, djeca iz odgojne skupine “Medvjedići” bavila su se temom sličnosti i različitosti. Cilj provedbe ovih aktivnosti bio je osvijestiti djeci da su svi jednako vrijedni, bez obzira na svoje različitosti te da različitosti unose bogatstvo u naše živote.
Djeca su igrala igru “Volim sve svoje susjede” u kojoj su lako mogli uočiti koje su njihove međusobne sličnosti i razlike. Tijekom igre, djeca su se izmjenjivala u ulozi voditelja te izgovarala rečenicu “Volim sve svoje susjede koji … imaju plavu kosu/smeđe oči/vole nogomet…”. Tada bi ustala sva djeca koja se pronalaze u tvrdnji. Igru su djeca samoinicijativno ponavljala i idućih dana. Nakon igre, razgovarali smo s djecom o temi te zabilježili njihove izjave koje možete pročitati na kraju članka.
 
 
 
Pjevali smo pjesmicu i recitirali na temu prijateljstva te sami osmislili pokrete što je djeci bilo još zanimljivije te su na taj način ojačali osjećaj zajedništva.
Na kraju smo u parovima promatrali lice svog prijatelja i pokušali ga olovkom nacrtati što detaljnije promatrajući razlike u izgledu kose, boje očiju, položaja zubi te i na taj način osvještavali razlike i sličnosti.
 

Zabilježili smo razmišljanja djece o sličnostima i različitostima:

PO ČEMU SU DJECA SLIČNA, A PO ČEMU RAZLIČITA?

“Djeca su nekad različita sa obućom.”
“Slični su po koži, a ne znam po čemu su različiti.”
“Neki su isti po kosama, a neki su različiti po čarapama.”
“Neki su zbunjeni, a neki nisu.”
“Neki su po veličini različiti.”
“Neki su slični po kopačkama.”

KAKO NAM POMAŽE TO ŠTO SMO RAZLIČITI?

“Sa mozgom, za pamćenje.”
“Zato da nam ne bude dosadno.”
“Da se zna tko je tko.”
“Zato što smo onda tuđe dijete, inače bi bili svi isti.”
“Neki mogu biti različiti, ali mogu biti prijatelji.”

KAKO SE TREBAMO ODNOSITI I PONAŠATI PREMA SEBI I DRUGIMA?

“Da budemo dobri prijatelji, da ih ne guramo.”
“Kad nekog nešto boli, da mu pomogneš.”
“Kad netko plače, daš mu maramicu da se smiri.”
“Da se ne ljutimo na druge i uvijek budemo prijatelji svakome.”

ŠTO MOGU UČINITI AKO SE NETKO NE PONAŠA LIJEPO PREMA MENI ILI DRUGIMA?

“Ako je netko ljut, onda ga zagrliš.”
“Ako te netko udara, kažeš mene to boli, moraš prestati.”
“Ako neće prestati kažeš teti ili mami.”
“Možeš ga smiriti ili zagrljajem ili igračkom ili ako ga pitaš što mu je.”


 
Pripremile: Odgojiteljice Željka Juranović i Andreja Ćapin 

Ispiši stranicu